Spiermassa opbouwen

Spiermassa opbouwen met eiwitshakes

Zit jij vaak in de sportschool en wil je meer resultaat uit je workouts halen? Eiwitshakes kunnen de oplossing zijn voor optimale spiergroei! Even een kort rekensommetje: Een gezonde volwassene heeft elke dag ongeveer 0,8 gram aan eiwitten per kilogram aan lichaamsgewicht nodig. Een krachtsporter zit al snel rond de 1,8 gram. Voor iemand die bijvoorbeeld 80 kilogram weegt betekent dit dus 80 x 1,8 = 144 gram. Ter vergelijking: een ei heeft gemiddeld 8 gram aan eiwitten, de Whey Perfection shake 23. Kortom om aan voldoende eiwitten te komen zijn shakes een zeer welkome aanvulling. Wil jij direct weten welke eiwitshake perfect is voor jouw spieropbouw? Doe dan nu de eiwitshake check!

Whey Perfection
Bekijk alle informatie

Vorm: Whey Concentraat
Ideale tijdstip inname: Binnen 3 uur na training
Zuiverheid eiwitshake: 79,4%
Koolhydraten en vetten: 6,9% en 5,8%
Calorieën: 401 kcal per 100 gram
Verschillende smaken: 36
Prijs: € 34,90 per 2270 gram (81 shakes)


Whey Perfection Special
Bekijk alle informatie

Vorm: 50% Whey Isolaat en 50% Concentraat
Ideale tijdstip inname: Binnen 3 uur na training
Zuiverheid eiwitshake: 79%
Koolhydraten en vetten: 5,6% en 3,2%
Calorieën: 377 kcal per 100 gram
Smaak: 1, met fruit, vanille of stukjes chocola!
Prijs: € 39,90 per 2270 gram (81 shakes)


Isolaat Perfection
Bekijk alle informatie

Vorm: Whey Isolaat
Ideale tijdstip inname: Binnen 3 uur na training
Zuiverheid eiwitshake: 89,1%
Koolhydraten en vetten: 2% en 1,5%
Calorieën: 378 kcal per 100 gram
Verschillende smaken: 4
Prijs: € 39,90 per 2000 gram (71 shakes)


Micellar Casein Perfection
Bekijk alle informatie

Vorm: Micellar caseïne
Ideale tijdstip inname: voor het slapengaan
Zuiverheid eiwitshake: 82,3%
Koolhydraten en vetten: 5,3% en 1,7%
Calorieën: 371 kcal per 100 gram
Smaak: 9
Prijs: € 29,90 per 2000 gram (80 shakes)


Sports Breakfast
Bekijk alle informatie

Vorm: Whey Concentraat
Ideale tijdstip inname: ontbijt
Zuiverheid eiwitshake: 25,9%
Koolhydraten en vetten: 53,6% en 7%
Calorieën: 391 kcal per 100 gram
Verschillende smaken: 2
Prijs: € 19,90 per 2000 gram (19 shakes)


Cocktail
Bekijk alle informatie

Vorm: 80% caseïne en 20% whey
Ideale tijdstip inname: ochtend of na training
Zuiverheid eiwitshake: 50,2%
Koolhydraten en vetten: 24,7% en 4,6%
Calorieën: 343 kcal per 100 gram
Smaak: 3
Prijs: € 39,90 per 2000 gram (40 shakes)


Het nut van eiwitshakes bij het kweken van spieren

We hebben de voordelen van eiwitshakes voor het opbouwen van spieren onderstaand opgesomd:

  • Het zorgt voor een sneller herstel van je spieren na een training. Je lichaam zet eiwitten om in aminozuren, dit zijn de bouwstenen van spierweefsel. Wil je het herstelproces met voorspoedig laten lopen, dan zul je dus voldoende eiwitten binnen moeten krijgen.
  • Het verminderd de inname van calorieën, als resultaat zul je ‘drogere’ spieren krijgen. Door het drinken van eiwitshakes zal je lichaam sneller verzadigd raken en daardoor minder snel trek krijgen in ongezond eten.
  • Doordat het lichaam voldoende proteïnes binnenkrijgt breekt het geen spieren af.
  • Door de grote hoeveelheid aan eiwitten krijgt het lichaam voldoende bouwstoffen om spieren te laten groeien.

Droge spieren trainen

Dé uitdaging van fanatieke krachtsporters en bodybuilders is om met een zo laag mogelijk vetpercentage zo min mogelijk spiermassa te verliezen. Bij minder dan 15% vetpercentage wordt bijvoorbeeld een sixpack zichtbaar. In de regel geld: hoe lager het vetpercentage, hoe strakker de buik. Eiwitshakes kunnen een groot steentje bijdragen tijdens het ‘cutten’, oftewel droog trainen. Het aantal calorieën is zeer laag ten opzichten van het percentage aan eiwitten.

Tips voor grotere spieren

  • Drink niet alleen eiwitshakes, het is aan te raden om maximaal twee shakes per dag te nemen. Zorg voor een afwisselend dieet naast deze proteïne rijke drankjes. Eet bijvoorbeeld voldoende volkoren pasta’s, kip, vis en peulvruchten.
  • Las voldoende herstelperiodes in. Je spiergroepen hebben ongeveer 48 uur nodig om te herstellen. Combineer deze tijden met voldoende slaap en je spieren hebben de ideale mogelijkheid om te groeien.
  • Zorg voor voldoende weerstand. Je lichaam went aan een bepaald trainingsritme, dit betekent dat de ontwikkeling van de spiergroei ook stagneert. Probeer wekelijks de lat net iets hoger te leggen, zodat je spieren geprikkeld worden.